У Київській Фортеці відбувся IV Міжнародний фестиваль історичного кіно

У Київській Фортеці відбувся IV Міжнародний фестиваль історичного кіно

На фестивалі було представлено три блоки фільмів: історичне ігрове кіно, повний метр історичне документальне кіно, короткий метр історичне документальне кіно. У конкурсній програмі брали участь фільми з України, Біларусі, Швейцарії, Естонії, Литви. У позаконкурсному показі було показано фільми виробництва українських кінематографістів «Моя бабуся Фанні Каплан» (2016) режисера Олени Дем’яненко, «Іван Сила» (2013) режисера Віктора Андрієнко та мексиканська стрічка «Викрадення» (1953) режисера Еміліо Фернандеса.

Переможцями IV Міжнародного фестивалю історичного кіно стали такі фільми:

Кращий образ в кадрі: «Довженко. Український Гомер». Документальний фільм Славіка Бігуна, Кінопортрет Довженка про його фільми, постать і вплив. 2014-2016. Україна

Кращий звук: «Хто Миколая любить?». Документальний фільм Олени Каретник. Фільм про історію храмів на честь Святого Миколая в Києві. 2016. Україна

Краща операторська робота: «22 червня. Останній рубіж». Документальний. Початком війни для СРСР став напад фашистських війська на Брестську фортецю. Фашистське командування планувало взяти фортецю до полудня того ж дня. Проте фортеця оборонялась 8 днів, окремі групи бійців протримались там біля місяця, останній солдат, який перебував у фортеці, загинув в липні 1942 року. 2015.Біларусь

Короткий метр. Кращий сценарій: «Найближчі до Бога, Україна». Документальний фільм Славіка Бігуна, Сімейне жертвоприношення нової європейської війни. Історія сучасної України на прикладі двох сімей, які руйнує війна. Юрист із забезпеченої родини, який щойно створив сім’ю, йде добровольцем на фронт й незадовго до демобілізації гине в Донецькому аеропорту. За ним цей світ покидає й мама. Залишаються дідусь, внучка і наша надія. 2016. Україна

Короткий метр. Краща режисура: «Первісний авангард», Документальний. УкрКіноХроніка, 2016, Україна

Короткий метр. Кращий історичний фільм: «Вічний вогонь». Документальний фільм Ігоря Піддубного. Два героя – українці. Вони воювали один проти одного, непримиренні громадяни однієї країни – хто з них сьогодні відчуває себе переможцем. 2016. Україна

Повний метр. Кращий сценарій: «Литовський стяг». Документальний фільм Вітауса В. Ландсбергіса. Про боротьбу литовських партизан за незалежність Литви. 2016. Литва

Повний метр. Краща режисура. Украя, Документальний фільм-розслідування Ігоря Піддубного, Україна або украя? Держава або прикордонна територія? У фільмі невідомі сторінки нашої історії: причини розвалу СРСР, як проходило голосування з питання Незалежності і як до цього віднеслись за кордоном, як було підписано Біловіжську угоду, як передавали ядерну зброю…. 2016. Україна

Повний метр. Кращий історичний фільм: Як ми грали революцію, Документальний фільм режисера Гедре Жиките. Номінації: Sidabrinė Gervė Award for Best Professional Work, Sidabrinė Gervė Award for Best Documentary Feature. Ця історія почалася в 1984 році на початку перебудови в СРСР. В Каунасі група архітекторів жартома створила рок-групу «Антис», чиї гострі тексти висміювали радянську пропаганду. Через деякий час антирадянським рокерам вдалося очолити литовський інді-рух і так звану Співочу революцію. Це документальна картина про історичний період, коли рок насправді міг змінити світ. 2012. Литва.

Кращий історичний ігровий фільм: Жива, Україна Фільм розповідає про молоду дівчину Анну Попович, яка рятуючись від переслідувань МГБ, потрапляє в табір УПА. Кінострічку знято за реальними подіями, які трапилися з Анною Попович у 1950-х роках. Вона дала згоду авторам стрічки на екранізацію своєї біографії. Зйомки фільму проходили у Горганах, де відбувались події з життя Попович. 2016. Україна

ГРАН-ПРІ: Як ми грали революцію, Литва

Співорганізаторами фестивалю історично кіно виступають НІАМ «Київська фортеця» і ГО «Міжнародний соціально-культурний проект «Джойфест». Журі фестивалю-2017 вже втретє поспіль очолив кінорежисер Іван Канівець.

Міжнародний фестиваль історичного кіно в Київській фортеці є унікальним фестивалем тематичного напрямку, оскільки тільки на деяких міжнародних фестивалях документального кіно є окремі блоки, присвячені саме історичному кіно.


Читати також