120
Виставка Олександра Короля. Deus Ex Machina

Виставка Олександра Короля. Deus Ex Machina 17.01 - 26.02.2012 в арт-центрі Я Галерея

Вс, 26 февраля 2012
Днепр, Украина
Днепропетровск, ул. Гусенко,17 [на карте]

Запрошуємо вас на персональну виставку Олександра Короля, що відбудеться 17 січня о 19.00 в арт-центрі Я Галерея на Гусенка, 17. 

В історії давньогрецького театру Deus Ex Machina (лат. Бог з машини) - це трюк, що виконується за допомогою механізму з гаком для сходження бога-актора з небес на сцену. Пізніше цей латинізований вираз набув фразеологічного статусу. Сьогодні під словосполученням «Deus Ex Machina» традиційно розуміється ефект спланованої «несподіванки», коли та чи інша ситуація набуває розв'язки завдяки раптовому елементу. Класичним прикладом такого фіналу є кінострічка «Диліжанс» режисера Джона Форда, де головних героїв рятує кавалерія, яка раптово виникає ніби нізвідки. Відтоді в США вираз «Deus Ex Machina» трансформувався у «кавалерія з-за пагорба». Маємо і відповідний, трохи «під Магріта», радянський аналог - фразу «рояль в кущах».
Deus з роботи Олександра Короля - чи то Святий Дух, чи то дивовижна істота, чи просто актор - спускається у простір Я Галерея без допомоги гачка, але, можливо, із гачком за пазухою - аби спіймати глядача. Художник зауважує, що Deus Ex Machina - це в жодному разі не єдиний концепт виставки, якому мають підпорядковуватися роботи. Проте, саме з положення однойменної роботи може бути помітна цілісна експозиція.
Мішана техніка, акрил та спрей - матеріали, якими художник створює власний Всесвіт, взбовтаний у підсвідомості та намальований на матерії реальності. Віддаючи шану таким знаковим митцям, як Пабло Пікассо (любитель африканського мистецтва, який якось випередив сам себе у фразі: «Звісно, в живописі є власні правила поведінки, які потрібно враховувати, бо інакше нічого не вийде. Необхідно перед очима постійно тримати присутність життя») та Жан-Мішель Баскія (найбільш впливовий засновник мистецтва графіті, який підписував «наскальні» роботи королівською короною), Олександр Король пише первісно дикі, примітивні полотнини, заселені прикордонними духами фантазій та соціуму.
Серед досить різноманітних за сюжетами робіт помітні знакові лейтмотиви - це символи, що позначають одвічний дуалізм життя та смерті. Скелети проводять фізкультурно-оздоровчий процес акційної закупівлі, але на вітринах лише чекові списки та згадки про товар (робота «Колос»). Гра в класики набуває сотеріологічного масштабу, бо замість «сонечка» має за шапку пекло і рай (робота «Класики»). Поставлені на воду, кораблі горять під ядрами кулькової ручки (робота «Морський бій»).
Окрім сюжетної складової, в роботах присутні нетипові для європейської культури ракурси погляду на звичайні речі. Так на картині «Діна» ми бачимо деструктивне зображення тварини (кішки чи собаки), яке не піддається звиклому до традиційного бачення оку. Навпроти, робота «6, 7» спонукає нас до нумерологічного аналізу. Пронумеровані клітини гри в класики мають форму хреста. Десь між одиницею та двійкою має бути череп Адама, а 6 та 7 натякають на руки знятого у п'ятницю (цифра 5) Ісуса.
...У знаковій роботі «Квіти та кістки» Олександр Король нагадує, що в кожної людини є голова, яка складається з важливих компонентів: квітучої рози мозку та міцної нижньої щелепи. І що не роби - обидві неспинно працюють. В передчутті дива - Бога з машини.



© md-eksperiment.org

Опубликовано: 11 января 2012