DJ. Новий альбом Богдана Котюка
Український композитор Богдан Миколайович Котюк презентував нову ф’южн-збірку. Альбом складається з 5 треків. Ось що про нього розповідає сам автор.
Моє покоління пізнавало музику через радіо та записи на великих вінілових платівках, які ще називали Long Play або – LP. Серед молоді власники великих колекцій дисків LP мали особливий авторитет. Танцювальні майданчики перетворилися на дискотеки, де роль музичного бармена-сомельє отримав Ді-Джей “DJ”, або – ДИСК-ЖОКЕЙ. Оперуючи власною колекцією LP's, він задавав темп, ритм і настрій дискотечній публіці. Ді-Джей нав’язував свої музичні смаки, за допомогою мікрофона звертався до присутніх і своїм акторським, а деколи – і жонглерським мистецтвом маніпулювання дисками заводив танцювальний майданчик.
Титульна композиція цього CD, чи ф’южн-збірки моїх творів, має назву “DJ”. Вона задає тон для прослуховування цілої збірки. Зміна настроїв, характеру звучання кожної зі ф’южн-композицій є пов’язана з конкретними життєвими враженнями, моїми власними смаками в надзвичайно багатій і різноманітній жанровій стилістиці музики 20 ст. Це – “Ностальгія” за новизною музичних вражень; казкові спогади (“Гном”) від спілкування з дитячими душами; приголомшливі враження від мандрів Європою і симфонізований триб’ют музиці кумирів усієї молоді 60-70-х років 20 століття. “All you need is music” – не просто кавер-версія від ді-джея пісень ансамблю “The Beatles”, а рапсодія, що утверджує не лише наше прагнення любові, але й возвеличує музичне мистецтво.
“DJ” Konzertstück for Piano-Solo
Konzertstück (Концертштюк) – це одночастинний масштабний твір віртуозного характеру у складній розвитковій формі, що призначений для концертного виконання солістом найчастіше без участі оркестру. Konzertstück “DJ” для рояля соло демонструє енергетичну напругу фанкової поліритмії у співставленні з лірикою імпровізаційно-блюзового викладу. Різкі тематичні співставлення, в основі яких лежить запозичена із кінематографа покадрова драматургія, створює ефект своєрідного жонглювання музичним матеріалом.
Ідея створення Ді-Джея для рояля виникла ще в 70-х роках, але в остаточній редакції як Konzertstück “DJ” for Piano-Solo була неодноразово виконана в різних концертах і в 2017 році записана на роялі фірми Steinway & Sons у Концертному залі ім. Ст. Людкевича Львівської національної філармонії ім. М Скорика видатною українською піаністкою професором із Дніпра, яка зараз працює в Ізраїлі Наталією Золотарьовою.
“Nostalgia” Ballad for String Octet
Музична балада як жанр виник в епоху романтизму. Лірика і розповідність тоді перегукувалися з епосом. У другій половині 20 ст. виникає ліричний жанр рок-балади. Назойливий повтор тематичного зерна, любування мелодичним ліризмом та неочікувані гармонії є свідченням впливу рокових жанрів R&B та Soul-music на Ballad for String Octet “Nostalgia”.
Балада “Ностальгія” у першій редакції була написана в 2016 році для камерного оркестру. У другій редакції, що пропонується у збірнику “DJ” – це більш розгорнена й імпульсивно загострена версія струнної камералістики. Вона була скомпонована на спеціальне замовлення cтрунного ансамблю “Quattro corde” Івано-Франківської філармонії (октет, або подвійний квартет) під мистецьким керівництвом Анжели Приходько.
“Gnom” Children's Song for Voice and Piano
Пошуки друга, яким можна було б опікуватися (згадаймо “Маленького принца” Антуана де Сент-Екзюпері). А ще – проблеми комунікації зі завжди зайнятими дорослими. Ці думки дуже часто стають складним для вирішення завданням для малечі, котра лише пізнає світ батьків – складний і доволі дивний. Тому найближчими друзями стають песик Сірко, казкові “Карлсон, котрий живе нагорі” чи Гном. Такими були мої висновки від спілкування з власними дітьми та малими школяриками в час праці у загальноосвітній школі. Серед низки тоді мною написаних пісеньок для дітей – “Гном” вирізняється дещо ускладненою джазовою метро-ритмікою, гармонією в стилі джазмена, поета і “космічного філософа” Сан Ра (Sun Ra) і віртуозним фактурно винахідливим фортепіанним супроводом.
Текст для “Гнома” взято з віршів Тамари Коломієць, а виконує пісню з.а.Укр. Ірина Маковецька (сопрано) у супроводі піаніста Ростислава Котюка.
“Monaco” Konzertstück for Piano-Solo
Концертштюк “Moнaкo” – це поєднання постмодерністських констеляцій із романтичним трактуванням форми концерту для фортепіано соло. Стилістику цього твору можна окреслити як віртуальне кліп-мейкерство зі звуковими комплексами. “Moнaкo” – це образ-мрія, що дає можливість кожному на свій лад трактувати радості життя та щастя ЖИТИ!
Moнaкo у Провансі – це місце на землі, де хочеться мріяти і де існує велика ймовірність, що мрії втіляться в життя. Moнaкo – це Скеля; це Княжий Палац; це розкіш Епохи Прекрасного; це Казино і Опера-Ґарньє; це траса перегонів “Формула – 1”. Moнaкo – це еталон великого кохання Князя Реньє ІІІ та його дружини Ґрейс, але водночас – і крутий віраж загибелі чарівної Ґрейс. Moнaкo – це успіхи у світових хіт-парадах їх доньки, принцеси і поп-зірки Стефані.
У драмі “Річард ІІ” геніальний Шекспір писав: “Moнaкo – це шляхетний камінь, який огортає сріблясте море…” Konzertstück for Piano-Solo “Monaco” є в концертному репертуарі піаністки Наталі Золотарьової. У 2017 році він був нею записаний на роялі фірми Steinway & Sons у Концертному залі ім. Ст. Людкевича Львівської національної філармонії ім. М Скорика.
“All you need is music” Beatles-Rhapsody for String Octet and Piano
Із часів Гомера, який був рапсодом (тобто – співо-декламатором власних епічних поем), рапсодія утвердилася в музиці як самостійний жанр. Рапсодії Ліста, Брамса, Равеля, Дворжака і Рахманінова – це інструментальні розповіді про популярну музику. Тематичною основою цієї масштабної інструментальної розповіді є хіти народної музики, або й лише один супер-хіт (24-й каприс Ніколо Паганіні). “All you need is music” – це триб’ют феноменальному явищу в музиці 20 ст., яке відоме під назвою “The Beatles”. Назва цієї Рапсодії перегукується з гімном хіппі-руху “All You Need is Love” створеним Джоном Ленноном.
Beatles-Rhapsody збудована з використанням трьох тем. Це пісні Джорджа Гаррісона “Here Comes the Sun” та Пола МакКартні “Yesterday” & “Lady Madonna”. На відміну від варіаційного розвитку в рапсодіях композиторів-романтиків, в композиційній основі моєї Beatles-Rhapsody лежить принцип симфонізму і контрастної драматургії. “All you need is music” у початковій редакції була написана на замовлення Академічного камерного оркестру “Віртуози Львова”.
Актуальну редакцію твору в іпостасі симфонізованої Beatles-Rhapsody створено на замовлення скрипаля-віртуоза Анжели Приходько для cтрунного ансамблю “Quattro corde” Івано-Франківської філармонії. До струнного октету чи подвійного квартету для масштабності звучання було додано партію фортепіано, яку виконала у Фестивальних концертах львівська піаністка Оксана Стечишин.