4 способи уникнути пасток поганого звуку

Як уникнути пасток поганого звуку

Поганий звук може зіпсувати ваш фільм, тож ось кілька порад, як цього уникнути

Автор: В. Рені

Ніщо не зведе нанівець ваші кінематографічні зусилля швидше, ніж поганий звук. Як тільки ваша аудиторія почує потріскування, гудіння чи спотворення, будьте певні, вона не захоче залишатися, щоб послухати наступну хвилину, тому вкрай важливо, щоб ви знали, як записати якісний звук і виправити проблемний звук на етапі монтажу.

У цьому відео Джорді Вандепут з Cinecom дає кілька порад, які допоможуть вам у цьому, зокрема, як захистити мікрофони від шуму й обробити приміщення, щоб уникнути реверберації.

Позбудьтеся шуму

Навколо вас більше шуму, ніж ви можете собі уявити. Навіть якщо ви його не вловлюєте, ваш мікрофон точно вловить. Рух транспорту на сусідній вулиці чи автостраді, гул холодильника чи навіть двигун комерційного літака, що пролітає повз, можуть потрапити у ваш запис навіть без вашого відома, тому важливо оглядати місцевість, де ви записуєте, і записувати те, що ви чуєте.

Вимкніть електроніку, якщо можете, включаючи (знову ж таки) холодильники, кондиціонери, обігрівачі, годинники та все, що цокає, дзижчить або шипить на задньому плані. Намагайтеся знімати на достатній відстані від дорожнього руху, щоб не чути машин, які проїжджають повз. Огляньте небо і переконайтеся, що там немає літаків, які намагаються зіпсувати ваш кадр.

Також переконайтеся, що ваш звукорежисер або звукове обладнання не створюють ненавмисного шуму. Закріпіть усі вільні шнури, накиньте на штангу вітрозахисну накидку і правильно налаштуйте аудіо.

Обробіть кімнату

Якщо ви записуєте звук у приміщенні, однією з головних перешкод є приглушення реверберації. У приміщенні з великою кількістю твердих поверхонь, наприклад у будинку з паркетною підлогою чи на складі з цементним покриттям від підлоги до стелі, звук буде розсіюватися по всьому приміщенню, тому вам потрібно знайти способи поглинання цих звуків до того, як вони зможуть це зробити.

Це називається звукоізоляцією, або «обробкою приміщення». Ви обираєте матеріал, який добре поглинає звукові хвилі, це може бути що завгодно - від професійних звукових панелей до товстих, важких ковдр, і встановлюєте їх навколо приміщення, в якому ви записуєте. Це досить просто, якщо ви записуєте лише звук - ви можете буквально розставити їх по всьому приміщенню, але якщо ви також знімаєте, ви можете використати кілька портативних звукових панелей, щоб спробувати розсіяти реверберацію або навіть записати ADR пізніше.

Обережно, попса

Навіть якщо ви не дуже досвідчені в роботі зі звуком, ви точно знаєте, що таке «попса». Ці великі плюсові звуки «Р» можуть дуже швидко зіпсувати ваш звук, і вашим першим інстинктом може бути - відсунути мікрофон подалі від об'єкта зйомки.

Однак, тримати мікрофон близько до об'єкта - це хороша практика (з багатьох причин), тому замість цього накиньте на штангу пінопластовий чохол для мікрофона чи лобове скло, або, якщо ви записуєте в студії, фільтр від поп-музики.

Уникайте обрізання

Гаразд, що таке кліппінг? Простіше кажучи, це коли ваш звук занадто гучний. Ви впізнаєте це, коли почуєте, тому що ваш об'єкт починає звучати так, ніби він перетворився на електричну гітару з великою кількістю спотворень. Іноді ви не можете уникнути відсікання, особливо якщо ваша сцена включає як тихі, так і гучні звуки, наприклад тиху суперечку, яка переростає в крик.

Отже, один зі способів вирішити цю проблему - записати звук на дві різні доріжки: одна з них має стандартний рівень гучності, приблизно від -10 до -12 дБ, а інша - нижчий рівень, який не викликає кліпування під час найгучнішого звуку.

Переклала Манелюк Аліна

Читати також


Вибір читачів
up