Біографія Теодора Шторма
Теодор Шторм – німецький прозаїк та поет – народився 14 вересня 1817 року в Гузумі (Німеччина).
У рідному місті Теодор Шторм відвідував латинську школу, потім продовжив навчання в Любекській гімназії. Обрав напрям юриспруденції. Вступив до Кільського університету, потім вивчав право в Берлінському університеті. У 1843–1853 в рідному місті починає юридичну практику.
Шторм був патріотом рідного краю. Шлезвіг з Гольштейном були пов'язані з Данським королівством на умовах особистої унії, входячи в той же час в Німецький союз. Данський король намагався в новій конституції закріпити невід'ємність Шлезвіга від Данської держави, що було сприйнято населенням (переважно німцями) як посягання на свою культурну та політичну автономію. Результатом стало повстання в герцогствах і наступна Дансько-прусська війна, Пруссія виступила в ній захисником прав німецького населення.
Шторм після поразки військ повсталих і відновлення статус-кво переїжджає в знак протесту в Пруссію.
Тільки в 1865 (Данська війна 1864) Шлезвіг здобув незалежність від Данського королівства, увійшовши, проте, майже відразу в склад Пруссії. Теодор Шторм нарешті зміг повернутися на батьківщину.
Він працював аж до 1880 в судовій системі.
Теодор Шторм помер 4 липня 1888 року в Ганерау-Гадемаршен (Гольштейн, Німеччина).
Творчість Теодора Шторма
Лірику Шторма, яка багато в чому продовжує романтичні традиції, відрізняє безпосередність та щирість почуття, музичність, фольклорна основа. Головні її теми – любов, мистецтво, природа Шлезвіг-Гольштейна. Багато віршів присвячені історичному минулому рідного краю.
Новелістика Шторма пройшла визначений шлях розвитку: від ранніх «новел настрою» («Іммензеє», «Ангеліка») Шторм приходить у 1870-1880 до «новел дії». Соціальна проблематика пізніх, художньо найбільш досконалих новел Шторма («Ганс і Гайнц Кірх») свідчить про посилення реалістичних і антибуржуазних тенденцій в його творчості. Теми мистецтва («Поле-Кукольник») та історичного минулого («Рената») пов'язані з основною для всієї творчості Шторма теми загибелі патріархального укладу. Найвище художнє надбання Шторма – новела «Вершник на білому коні».
Відомі твори:
Gedichte (Вірші), 1852.
Immensee («Імензее»), 1852.
Aquis submerses («Поглинання водами»), 1876.
Der Schimmelreiter («Вершник на білому коні»), 1888.
Твори
Критика