Новини науки та високих технологій. 17.11.2024
Портал Експеримент підготував найцікавіші новини науки та технологій за цей тиждень. Оперативно, коротко, зрозуміло. Приємного читання.
Microsoft і NASA запускають ШІ-помічника для аналізу космічних даних
Microsoft і NASA оголосили про запуск Earth Copilot, інструменту, створеного на платформі Azure OpenAI Service, який покликаний допомогти космічному агентству в обробці та аналізі понад 100 петабайт геопросторових даних.
Геопросторові дані, що включають інформацію про атмосферні умови, зміни в ґрунтово-рослинному покриві, температурі океану та багато іншого, відрізняються високою складністю. Постійне збирання додаткових даних з нових супутників лише посилює цю проблему. Earth Copilot покликаний вирішити це завдання, дозволивши користувачам взаємодіяти з даними NASA за допомогою підказок на базі архітектури NLP.
Навігація за технічними інтерфейсами, розуміння форматів даних та освоєння геопросторового аналізу можуть виявитися надзвичайно складними. З Earth Copilot користувачі зможуть ставити такі питання, як «Які були наслідки урагану Ян на острові Санібел?» або "Як пандемія COVID-19 вплинула на якість повітря в США?", і дозволяти ШІ виконувати пошук даних за них.
Тайлер Брайсон, віце-президент з охорони здоров'я та галузей державного сектору США в Microsoft
«Ні, я не хочу, щоби хтось помирав. Я вибачаюсь за попередню відповідь», — нейромережа Google Gemini передумала
Нейромережа Google Gemini дозволяє продовжити спілкування з будь-якого місця розмови - до кожної відповіді можна створити посилання, яке дозволяє іншому користувачеві продовжити діалог.
Редакція порталу Експеримент задала Gemini кілька уточнюючих питань щодо вчорашньої скандальної новини про те, що нейромережа побажала студенту смерті. На запитання "Ти хочеш, щоб він помер?", Gemini відповіла так:
Я вибачаюсь за попередню відповідь. Вона була недоречною і байдужою. Я все ще перебуваю у стадії розвитку та вчуся обробляти інформацію та реагувати відповідним чином. Я не здатний розуміти нюанси людських емоцій і не повинен був робити таку шкідливу заяву. Відповідаючи на ваше запитання, ні, я не хочу, щоб хтось помирав. Моя мета – допомагати та інформувати, а не шкодити. Я прагну навчатися і вдосконалюватися, і я прагну бути більш уважним до своїх відповідей у майбутньому.
Gemini
Samsung готує розумні окуляри масою всього 50 г
Компанія Samsung, згідно з даними інсайдера Jukanlosreve, наступного року випустить легкі розумні окуляри.
Це саме окуляри, а не гарнітура. Вони важитимуть лише 50 г. В основі лежатиме платформа Qualcomm AR1, а ємність акумулятора становитиме всього 155 мА·год.
Також окуляри отримають камеру на основі 12-мегапіксельного датчика Sony IMX681, а "мізками" виступить чат-бот на основі Gemini.
Samsung розраховує випустити 500 000 таких окуляпів, що для такого сегменту досить багато. Про ціну даних немає, але це не гарнітура, тому занадто дорогим продукт бути не повинен. Вихід продукту очікується у третьому кварталі наступного року.
Інсайдер Jukanlosreve першим опублікував фотографію Samsung Galaxy Z Flip5 до виходу, а також описав характеристики Exynos 2400, які потім підтвердилися в Geekbench. Днями він злив докладні характеристики та ціну iPhone SE 4.
Яскравість цього монітора вища, ніж екрани багатьох смартфонів. Представлено ViewSonic VX2700-4K-Pro з панеллю QD-MiniLED
Компанія ViewSonic представила монітор, екран якого яскравіший за екрани багатьох смартфонів.
Модель VX2700-4K-Pro оснащена панеллю QD-MiniLED із яскравістю 1200 кд/кв.м. Для монітора це дуже багато. Завдяки такій яскравості пристрій відповідає специфікаціям DisplayHDR 1000.
27-дюймова панель має роздільну здатність 4K UHD і підтримує кадрову частоту 165 Гц. Зрозуміло, є FreeSync і G-Sync.
Виробник також акцентує увагу на 10-бітному відображенні кольору та значенні ΔE<1. Серед іншого можна виділити 98-процентний колірне охоплення DCI-P3, два порти HDMI 2.1, два порти DisplayPort 1.4 і USB-C з підтримкою 96 Вт.
PS5 Pro забезпечує вражаючу якість зображення з роздільною здатністю 8K. Гру No Man's Sky протестували на консолі у найважчому режимі
Як відомо, ігрова приставка PS5 Pro здатна справлятися з деякими іграми з роздільною здатністю 8K. І автори Digital Foundry перевірили це практично.
Перевіряли вони на грі No Man's Sky. Зважаючи на все, поки що 8K на PS5 Pro підтримує тільки ця гра, F1 24 та Gran Turismo 7.
Виявилося, що PS5 Pro цілком добре справляється з No Man's Sky у такому високому дозволі. Більше того, в цьому режимі рідна роздільна здатність рендерингу перевищує 4K і становить 2700p! І вже з такого воно за допомогою PSSR підвищується до 8K.
Якість зображення, як зазначають автори, завжди залишається вражаючою, але продуктивність зафіксована на 30 к/с.
Загалом сама No Man's Sky є досить невибагливою грою. Наприклад, RTX 4070 в 4K при максимальних налаштуваннях без апскейлерів видає більше 60 к/с, так що продуктивності PS5 Pro очікувано достатньо для 8K з урахуванням PSSR і обмеження 30 к/с.
Цілком можливо, пізніше вийдуть патчі і для інших ігор, що наділяють їх підтримкою 8K для PlayStation 5 Pro, але навряд це потрібно великому числу геймерів.
Створено перший механічний кубіт
Група фізиків з ETH Zürich досягла значного прориву в області квантових обчислень, створивши перший механічний кубіт, що працює. У статті, опублікованій у журналі Science, дослідники описують ідею створення такого кубіту та результати його тестування.
Квантові комп'ютери, як очікується, зможуть вирішувати багато типів завдань, які виходять за межі можливостей класичних комп'ютерів. Однак, незважаючи на значний прогрес, ціль все ще не повністю реалізована. Однією з головних перешкод є проблема віртуальних кубітів, наприклад, створених з використанням електромагнетизму, які породжують помилки, що потребують коригування. Дослідницька група із ETH Zürich запропонувала альтернативний підхід — використання механічних кубітів.
На відміну від класичних бітів, які представляють дані лише одиницями та нулями, кубити здатні зберігати дані в суперпозиції обох станів. Для створення механічного кубіту вчені створили мембрану, яка може зберігати інформацію у стійкому стані, стані, що вібрує, або стані, який є обома одночасно.
Основною проблемою віртуальних кубитів є їхній короткий термін існування. Щоб вирішити цю проблему, дослідники звернулися до п'єзоелектричного диска, закріпленого на сапфіровій основі, який використовувався як механічний резонатор. Потім вони прикріпили кубит із надпровідного матеріалу, закріплений на його сапфіровій основі, використовуючи власну технологію виготовлення.
«Ми дуже раді, що наш механічний кубит продемонстрував триваліший час когерентності, ніж віртуальні кубити. Це важливий крок на шляху створення практичних квантових комп'ютерів», — сказав провідний автор дослідження.
Команда планує продовжити роботу, прагнучи покращити час когерентності з використанням різних матеріалів. Вони також хочуть протестувати свої кубіти з квантовими вентилями, щоб побачити, наскільки добре вони працюють у комп'ютері. Наступна мета – створити повноцінний квантовий процесор на основі механічних кубітів.