21.03.2023
Розваги
eye 531

Найшаленіші фанатські теорії про фільми Джордана Піла «Пастка», «Ми» та «Ноу»

Найшаленіші фанатські теорії про фільми Джордана Піла «Пастка», «Ми» та «Ноу»

Комедіограф Джордан Піл увірвався на хорор-сцену у 2017 році, коли вийшов його перший фільм «Пастка». І мало хто так вдало дебютує – Піл розпочав режисерський шлях із чотирьох номінацій на «Оскар», включаючи «найкращий оригінальний сценарій». У цій категорії Піл статуетку і отримав і з того часу напруження не знижував. За п'ять років режисер встиг випустити три фільми (влітку минулого року вийшов «Ноу»), кожен з яких неодмінно збирав навколо себе безліч пліток, теорій та фанатських припущень. Для добірки з нагоди дня народження режисера ми вибрали кілька незвичайних з них.

Пастка (2017) / Get Out

Про що це?

Зла казка про расизм багатьох вразила одночасними простотою виконання та глибиною ідеї. Темношкірий хлопець Кріс Вашингтон (Денієл Калуя) разом зі своєю дівчиною Роуз Армітаж (Еллісон Вільямс) вирушають на зустріч із її батьками – білими, як сніг, багатіями з передмістя. На вік-енд збираються друзі та родичі, проявляючи до Кріса нездоровий інтерес. А згодом Кріс розуміє, що його привезли на заклання. Багаті білі люди похилого віку придумали, як досягти псевдобессмертія, пересаджуючи свої мізки в тіла молодих людей, воля яких попередньо повністю пригнічується за допомогою гіпнозу. А чорних вони вибирають, виходячи зі стереотипу про силу та витривалість, та й зрештою «це модно».

Пастка (2017) / Get Out

Навколо «Пастки» моментально сформувалася фанатська база, яка почала будувати теорії одна божевільніша за іншу. Пілу навіть довелося записати відео, де він розбирає найдивніші.

Геть з моєї голови

Однією з перших з'явилася глобальна теорія про те, що вся історія – плід уяви Рода (Ліл Рел Гауер), друга Кріса Вашингтона, який працює в Службі авіаційної безпеки. Рід - персонаж, який відповідає за комедійну складову і одночасно виступає голосом розуму. Саме він каже Крісу, що їхати до батьків Роуз — ідея погана, копає інформацію на дивну родину Армітаж і, зрештою, справді рятує друга у фіналі. І Кріс цілком міг вигадати щось подібне, враховуючи його підозрілість і захоплення теоріями змови.

Ліл Рел Гауері в ролі Рода на кадрі з фільму «Пастка»

Хто вбив маму Бембі?

Ще одна теорія будує паралель між сценою на початку фільму, де Кріс бачить у лісі вмираючого оленя (звук замість пораненого звіра видає Джордан Піл особисто), і кульмінацією в кімнаті гіпнозу, коли вже на Кріса, прикутого до крісла, зі стіни дивиться оленяча голова. Пізніше саме опудалом він скористається як зброєю, насадивши на гострі роги батька сімейства Армітаж. Як ми пам'ятаємо, мати Кріса збила машина, коли він ще був дитиною, що відсилає нас до історії про оленя Бембі.

Бути Джорданом Пілом

Є думка, що події «Пастки» відбуваються у всесвіті фільму «Бути Джоном Малковичем», а саме через 20 років після фіналу останнього. Теорія полягає в тому, що Кетрін Кінер знімалася в обох картинах. І в «Пасці» вона продовжує грати роль Максін Лунд з «Бути Джоном Малковичем», а її дочка Роуз — та дитина, в тілі якої застряг герой Джона Кьюсака Крейга, тільки тепер без можливості вплинути на події навколо.

Кетрін Кінер у ролі Міссі на кадрі з фільму «Пастка»

Все пов'язано

Інша чудова фанатська теорія креслить прямий зв'язок між «Пасткою» та «Ми» – наступним фільмом Піла. У коментарях до DVD-видання першого фільму Піл каже, що сім'я Армітаж належить до таємного ордена, що виник із послідовників тамплієрів. Глава роду Роман Армітаж на Олімпійських іграх 1936 програв темношкірому атлету Джессі Оуенсу і покинув спортивну кар'єру. У сюжеті «Ми» згадується, що загадкова організація розпочала досліди зі створення двійників десь у 1940-х. Тобто Армітаж-старший теоретично міг бути тим, хто стояв біля витоків програми двійників, а після того, як досліди згорнули, переключився на локальний проект для своєї сім'ї та ближнього кола.

Ми (2019) / Us

Про що це?

Джордан Піл традиційно інтригував громадськість, видаючи інформацію про наступний проект по крихтах. Коли «Ми» нарешті досяг екранів, публіка трохи скисла. Концепція двійників, яких для контролю населення вирощував уряд у підземеллях, виявилася надто перевантаженою та недостатньо виразною порівняно з простим, але ефектним сюжетом «Пастки». Але соціальний підтекст знову був присутній, тільки цього разу Піл змістив акценти на персонажів.

Лупіта Ніонго в ролі Ред на кадрі з фільму «Ми»

Сім'я Вілсон приїжджає до Санта-Круза в будиночок біля моря, провести відпустку на природі і продемонструвати сусідам новий човен. Посеред ночі з'являються загадкові мовчазні люди у червоних комбінезонах. Незнайомці вриваються в будинок, беруть у заручники туристів та виявляються абсолютно ідентичними двійниками Вілсонів. Виразно говорити з цієї банди може лише Ред – жінка з шаленим поглядом, як дві краплі води схожа на головну героїню Аделаїду (Лупіта Ніонго). Під час фільму з'ясовується, що під Санта-Круз прокладено величезну мережу тунелів, де десятиліття тому якась організація створювала клонів жителів Америки, щоб контролювати громадськість за своїм бажанням. Клонів назвали Пов'язаними, та тільки вийшло, що вони не мають душі, і експеримент згорнули. А доппельгангерів кинули в підземеллях, залишивши їм тільки велике поголів'я кроликів, щоб було чим харчуватися.

Я та моя тінь

Одна з теорій свідчить, що син Аделаїди Джейсон (Еван Алекс) та його двійник Плутон підмінили один одного ще до початку подій фільму. На її користь каже кілька речей. По-перше, коли Джейсон грає на пляжі, замість замку з піску він начебто на автоматі будує тунель. По-друге, у фіналі фільму хлопчик кидає погляд на Аделаїду (яка сама виявляється двійником, який давним-давно втік з підземелля), в якому читається поінформованість про секрет матері, і одягає свою маску. Аделаїда, своєю чергою, дивиться на сина так само, наче розділяючи таємне знання.

Еван Алекс у ролі Джейсона на кадрі з фільму «Ми»

Справжній Майкл Майєрс

Піл багато разів освідчувався в любові до класики Джона Карпентера, називаючи «Хелловін» одним із своїх найулюбленіших фільмів. Один із фанатів припустив, що всесвіти «Ми» та «Хелловіна» пов'язані. Так як у фільмах про безмовного вбивцю часто говориться, що у нього немає душі, а в «Хелловін: Воскресіння» під будинком Майєрсів знаходять розгалужену мережу тунелів, виникла теорія про те, що клон справжнього Майєрса міг вибратися з лабораторії. Двійник замінив хлопчика Майкла, заточивши того замість себе, і почав вести життя маніяка. І десь під Санта-Круз зараз все ще нудиться божевільний Майкл Майєрс — колись добрий і емпатичний хлопчик.

Кадр із фільму «Ми» / Кадр із фільму «Хелловін»

Кролики не те, чим здаються

До підземелля Пов'язаних бігають тисячі кроликів. Офіційна версія стверджує, що кроликів завезли туди експериментатори, щоб Пов'язаним було чим харчуватися. Але фанати пішли далі. Кролики – пряма метафора Пов'язаних: на початку фільму ми бачимо їх у клітках, тоді як у фіналі вони вільно бігають по всьому комплексу. Кролики уособлюють самі експерименти, оскільки більшість не найприємніших речей у світі вчені тестують саме на гризунах. Нарешті, сам Піл казав, що кролики його жахають: «Ви подивіться їм у вічі, це не те саме, що дивитися на цуценя. Кролики виглядають дуже тупими, що неймовірно лякає, вони не здатні до емпатії. Якби кролик був більшим, він би вас неодмінно зжер».

Лупіта Ніонго в ролі Ред на кадрі з фільму «Ми»

Хай віддасться кожному по справах його

Не сама опрацьована теорія, але цікава. Кожен із двійників по ходу фільму помирає від рук оригіналу, а допомагають вершити суд стихії. Чоловік Аделаїди Гейб (Вінстон Д'юк) вбиває клона у воді, дочка (Шахаді Райт Джозеф) насаджує супротивника на гілку дерева, що відсилає нас до землі. Джейсон змушує Плутона ступити у вогонь. А сама Аделаїда душить Ред, випускаючи повітря з її легенів. З одного боку, переклички продовжують мотив дуальності – основну тему фільму. Кожен із героїв розправляється саме зі своєю злою тінню у властивій йому стихії. З іншого боку, загибель Пов'язаних від елементів може бути просто притягнутою за вуха спробою фанатів ще більше закрутити і так не найпростіший сюжет.

Ноу (2022) / Nope

Про що це?

Останній на даний момент фільм Джордана Піла - великобюджетний літній блокбастер про «літаючу тарілку». Як і попередні фільми, «Ноу» зібрав навколо себе купу домислів та теорій ще до виходу. Одне з найкумедніших припущень (але відразу спростованих самим режисером): назва фільму NOPE це акронім і розшифровується як Not Of Planet Earth.

Кеке Палмер у ролі Емеральд Гейвуд на кадрі з фільму «Ноу»

Дія розгортається на фермі сімейної компанії Haywood Hollywood Horses десь у штаті Юта. Головний герой О Джей (Денієл Калуя) втрачає батька через безглуздий інцидент (того вбиває монетою, що раптово впала з неба) і отримує контроль над ранчо. Коней він разом із сестрою (набагато більш соціалізованою Емеральд (Кеке Палмер) здає в оренду кіностудіям. Одного разу вони помічають дивну хмару над пагорбами, яка, незважаючи на вітер, висить без руху. Хмара виявляється літаючою тарілкою. А ще через якийсь час брат і сестра здогадуються, що прибулець – справжній живий організм і влаштувався в цій місцевості, щоб полювати.

Ангельський пил

Головна теорія про те, ким є істота в «Ноу», з'явилася з епіграфу до фільму, а саме шостого вірша третього розділу книги пророка Наума: «Брудом тебе закидаю і, зганьбивши, виставлю всім напоказ». Літаюча тарілка – ніякий не хижий інопланетянин, а справжнісінький ангел. Це можна зрозуміти за фінальною формою субстанції і з того, що істота проковтує тільки тих, хто наважиться дивитися прямо на нього, тобто піддатися смертному гріху гордині. Оскільки це «батько всіх гріхів», то й відповідне покарання. А ангел, можливо, забутий Творцем на Землі і покірно та ретельно виконує завдання.

Денієл Калуя в ролі О Джея на кадрі з фільму «Ноу»

Чий черевик?

Паралельно до сюжету з літаючою тарілкою в «Ноу» існує інша, не менш трагічна і повчальна історія. Неподалік ранчо стоїть луна-парк під керуванням Ріккі «Джупа» Парку (Стівен Ен) – одного з двох тих, хто вижив після інциденту з шимпанзе Горді. У флешбеках Піл показує, як на зйомках популярного серіалу 80-х «Дом Горді» у мавпи-актора зносить дах через кульки, що раптово лопнули, і звір вбиває майже всю знімальну групу. Малюк Джуп ховається під столом, і його погляд у всьому цьому кривавому божевілля приковує туфелька, що злетіла з ноги однієї з актрис, всупереч усім законам фізики приземлилася на підлогу строго вертикально. Пізніше взуття можна побачити за склом на стіні в кімнаті Джупа з трофеями, в тому ж положенні. Хтось вважає цей туфельок свідченням «поганого дива», згадуваного О Джеєм: події випадкового, але незрозумілого, як смерть від монети, що впала з неба. А хтось стверджує, що жодного черевичка, що «застряг у текстурах», не було зовсім, Джуп просто переконав себе в цьому, щоб придушити травматичний досвід.

Кадр із фільму «Ноу»

Кінь – друг людини

Коні відіграють важливу роль у «Ноу». З них починається історія, вони уособлюють дику природу, яку не можна приручити, а можна лише вивчити правила, за якими вона грає. На коні О Джей тікає від тарілки, оскільки вся техніка поруч із нею перестає функціонувати. Зрештою довга історія взаємовідносин О Джея з кіньми допомогла йому зрозуміти, як правильно поводитися з тарілкою. Але фанати пішли далі і вигадали теорію про те, що НЛО насправді не харчувалося людьми, а шляхом деяких внутрішніх маніпуляцій перетворювало їх на коней і випускало на волю.

Стівен Ен у ролі Джупа на кадрі з фільму «Ноу»

Гості тут ми

Нарешті, одна з найдивніших теорій знову повертає нас до природи НЛО і стверджує, що в небі не прибулець. Тарілка — невідомий вид, який живе в цьому регіоні давно, а люди вторглися на землю без дохволу, як звикли робити з усім на планеті. Хтось із користувачів Реддіта пішов далі і навіть написав таке: «Мені подобається, як НЛО використовує місцевість як свою оселю. Ранчо Гейвудов – це у нього туалетна кімната, Місяць-парк – їдальня з кухнею, а пагорби довкола – спальня».

Промо-кадр фільму «Ноу»

Читати також


Вибір редакції
up