CD органістки Олени Мацелюх “Benedictus” (або – «Благословен»)

CD органістки Олени Мацелюх “Benedictus” (або – «Благословен»)

Олену Мацелюх не лише львів’яни, але й в тих містах України, де сьогодні систематично відбуваються органні концерти, публіка визнає провідним пропагандистом найбільшого й найвеличнішого з усіх музичних інструментів – трубного органа. Її гастрольна діяльність останніх років познайомила шанувальників органа від Донецька, Бердянська, Дніпра, Києва, Одеси й Миколаєва до Рівного, Чернівців, Летичева і Самбора з органною музикою різних епох, шкіл і творців.

Олена Мацелюх постійно представляє перлини музичного Ренесансу і бароко, шедеври Й. С. Баха й романтичну музику, а також – українське органне мистецтво від Мартина Леополіти (16 ст.) до музики Богдана Котюка – сучасного львівського композитора, з яким творчо співпрацює. Олену Мацелюх знають і чекають і у країнах Європи: Швейцарія, Франція, Австрія, Чехія, Німеччина, Польща… Львівська органістка – постійний учасник багатьох Міжнародних фестивалів як у зарубіжжі, так і в рідному місті, де практично жодна вагома імпреза не відбувається без її участі.

CD органістки Олени Мацелюх «Benedictus»
У Львові орган, як символ сакрального мистецтва, знайшов своє місце більше шести століть тому. Що ж стосується появи органа у світі музики – то його історія сягає 3 ст. до Р.Х. і глибин Середземноморської античної ери. Після депресивного для сакрального мистецтва, і органів зокрема, радянського часу – сьогодні в Україні орган користується підвищеним інтересом. Але фіксованих записів навіть найвідоміших із органних творів знайти в українській торгівельній мережі практично неможливо. Парадокс: чи не найкращий із діючих в Україні органів Rieger-Kloss opus 3375, що було встановлено у 1936 році в соборі Св. Марії Маґдалини, навіть прихожани мають можливість почути лише в концерті Будинку органної та камерної музики, а записи – це лише прерогатива для фонофілів.

Останнє десятиліття свого творчого виконавського життя Олена Мацелюх постійно концертує на всіх діючих у Львові органах, але практично нерозлучною вона є з органом Rieger-Kloss – із цим епохальним для львівського органобудівного мистецтва три-мануальним і 60-регістровим 4742-трубним творінням австро-моравських майстрів. Тому й не дивно, що саме завдяки ентузіазму, фанатизму й старанням Олена Мацелюх у листопаді 2017 року музичний світ побачив і почув перший професійний сольний органний речіталь “Benedictus”, який був студійно записаний із врахуванням неповторної акустики шедевру барокової архітектури (храму 1615 року), а вийшов цей CD у видавництві Львівського Товариства Ріхарда Ваґнера “Collegium musicum”.

CD органістки Олени Мацелюх «Benedictus»
Лише оригінальні органні твори глибокого змісту і неповторного тембрального багатства від Й. С. Баха до Олів’є Мессіана та Жана Лянґле. У своєму CD-речіталі Олена Мацелюх вміло поєднує молитовну концентрація від “Benedictus” Богдана Котюка до фантастичного хоралу “Взиваю до Тебе, Господи” Й. С. Баха з блискучими Токатами Теодора Дюбуа й Альфонса Майї, а також сповненою символіки й пафосу Фантазією і фугою на тему “BACH” Ференца Ліста.

«Хай буде Благословен Господь» – промовляє своїм першим CD-альбомом львівська органістка Олена Мацелюх. Хай буде благословенним і її подальший шлях в органному мистецтві.

Богдан Котюк

Читати також


Вибір читачів
up