7 культових еротичних трилерів, які пройшли перевірку часом
Бібліотека Criterion Channel відкрила секцію еротичного трилера — несправедливо забутого жанру, розквіт якого припав на кінець ХХ століття. У колекцію потрапили «Підставне тіло» Браяна Де Пальми, «Колір ночі» Річарда Раша, «Зв'язок» Вачовскі та багато іншого. Розповідаємо про кожен фільм по черзі.
Одягнений для вбивства / Dressed to Kill
«Одягнений для вбивства» від визнаного майстра жанру еротичного трилера Браяна Де Пальми свого часу лаяли за безглуздий сюжет і слабку акторську гру. Фільм навіть отримав три номінації на антипремію «Золота малина». Проте масовому глядачеві робота Де Пальми радше сподобалася: за бюджету в 6,5 млн доларів «Одягнений для вбивства» примудрився зібрати у прокаті близько 30 млн, що вважалося абсолютно небаченим результатом за мірками того часу. Через сорок років після свого виходу картина увійшла до розряду культових поряд з іншими менш відомими дітищами режисера. Дія «Одягненого для вбивства» розгортається навколо загадкової блондинки Боббі, яка має ненаситну пристрасть до вбивства. Зброєю вбивства Боббі служить гостра бритва, з якою вона ходить багатолюдними вулицями Нью-Йорка.
Жар тіла / Body Heat
Головний герой гостросюжетного неонуара «Жар тіла» — успішний адвокат Нед Расін (Вільям Герт) — починає крутити таємний роман із заміжньою жінкою на ім'я Метті Волкер (Кетлін Тернер). Протягом розвитку подій Метті переконує новоявленого коханця в тому, щоб той допоміг їй раз і назавжди позбутися остогидлого чоловіка. На власний подив, Нед погоджується. Дебютну картину Лоуренса Кездана часто порівнюють із фільмами «Листоноша завжди дзвонить двічі», «Подвійна страховка» і навіть «Одержимість» Вісконті. Насправді «Жар тіла» виходить за межі своїх попередників, змішуючи елементи жанру еротичного трилера з класичним нуаром, віддаючи на суд глядачів історію про фатальну силу жіночої чарівності.
Злочин на ґрунті пристрасті / Crimes of Passion
«Злочин на ґрунті пристрасті» Кена Рассела — ще один трилер, який серйозно постраждав від критики минулого, проте зміг залишитися в міжпоколінській пам'яті аж до наших днів. Події фільму розгортаються навколо жінки (Кетлін Тернер), яка веде подвійний спосіб життя. Вдень вона успішна дизайнерка, а вночі — нічний метелик на прізвисько Блакитна китаянка. Одного дня головна героїня знайомиться з одруженим детективом (Джон Лофлін), в якого відразу закохується. У «Злочині на ґрунті пристрасті», крім цілого калейдоскопа, що розбурхує уяву, сексуальних сцен, можна розглянути гостросоціальну драму про взаємини статей. Обидва персонажі — жертви нещасливої долі та тривалої депресії, які тільки в обіймах одне одного повертаються до розуміння справжнього життя і кохання.
Підставне тіло / Body Double
Ще один трилер Браяна Де Пальми, цього разу з більш гідними регаліями. «Підставне тіло» розповідає про невдаху актора Джейка (Крейг Воссон), який вирішує уникнути дружини і оселитися у давнього знайомого. У новій квартирі увагу героя відразу привертає загадкова сусідка (Мелані Гріффіт) — щоночі дівчина підходить до вікна і починає танцювати для нього стриптиз. Багатоденний сталкінг обертається трагедією - незнайомку холоднокровно вбивають, а сам Джейк стає єдиним свідком того, що сталося. Насправді «Підставне тіло» виглядає як сексуалізована версія легендарного «Вікна у двір» Альфреда Гічкока, не дарма самого Де Пальму неодноразово називали його найуспішнішим учнем.
Колір ночі / Color of Night
Медитативний «Колір ночі» з Брюсом Віллісом, як і багато інших фільмів у нашому списку, свого часу отримав багато кінокритичних тумаків. Ба більше, «Колір ночі» отримав номінації майже у всіх категоріях антипремії «Золота малина», у такий спосіб поставивши своєрідний антирекорд серед еротичних трилерів. Втім, виграв «Колір ночі» лише в одній – «найгірший фільм року». У 20-ті дітище Річарда Раша увійшло з дещо відновленою репутацією, як гідний, хай і трохи вторинний двійник «Основного інстинкту». Головний герой стрічки – нью-йоркський психолог (Брюс Вілліс), який намагається допомогти поліції розслідувати звіряче вбивство близького друга та колеги. Протягом справи він розуміє, що у події може бути замішаний один із клієнтів покійного приятеля.
Остання спокуса / The Last Seduction
Як і «Жар тіла», «Остання спокуса» Джона Дала сконцентрована на образі фатальної жінки. Втім, Метті Волтерс здається безневинною овечкою на тлі головної героїні фільму Бріджіт (Лінда Фіорентіно), яка тікає від чоловіка Клея (Білл Пуллман), забравши всі його гроші, а потім спокушає наївного Майка (Пітер Берг) і підмовляє його вбити обманутого Клея. Приголомшливе перетворення Фіорентіно, можливо, перша і єдина причина дивитися цей фільм. Численні маніпулятивні схеми Бріджіт здатні захопити будь-якого (навіть найумілішого) махінатора. Як основну зброю героїня використовує власну красу і привабливість, підкріплюючи їх абсолютно непробивною впевненістю в собі.
Зв'язок / Bound
«Зв'язок» - дебютна режисерська робота сестер Вачовскі, створена на стику жанрів еротичного трилера, неонуара і навіть мафіозної драми. Але, що найважливіше, «Зв'язок» — один із найсміливіших фільмів 90-х. Дія стрічки розгортається навколо Корки (Джина Гіршон), яка наймається робити ремонт у будинку кримінального авторитету Сізара (Джо Пантоліано), але у результаті вирішує втекти з його коханкою Вайолет (Дженніфер Тіллі), попередньо пограбувавши Сізара на велику суму. На жаль, мафіозі такого ставлення до себе не прощають і вирішують жорстоко помститися головним героїням.