Ці картини такі ж неординарні, як країна, де їх випустили.
Пікнік біля Висячої скелі / Picnic at Hanging Rock
В останній День святого Валентина XIX століття вихованки закритої школи разом із наставницями вирушають на пікнік до місцевої пам'ятки, Висячої скелі. Вилазка раптово обертається низкою містичних подій, а кілька учениць під час прогулянки просто зникають.
Робота Пітера Віра здійснила справжню революцію не лише в австралійському, а й у світовому кінематографі. Фільм балансує на межі між трилером та детективом — при цьому після перегляду питань залишається значно більше, ніж відповідей. Музика, що заколисує, а м'який розфокус і зовсім створюєть відчуття, ніби всі події стрічки відбуваються уві сні.
Атмосфера таємниці і видатна операторська робота Рассела Бойда - ось те, за що фільм з моменту його виходу в 1975 люблять критики і глядачі. До речі, саме неповторний меланхолійний настрій «Пікніка» надихнув Софію Копполу на створення культових «Незайманки-самогубці».
Кенді / Candy
Молода перспективна художниця Кенді закохується у поета Дена. Їхні стосунки починаються як казка, але все псує залежність від героїну. Кенді стає вуличною повією, щоб дістати гроші на наркотики.
Цей фільм часто порівнюють із «Реквіємом за мрією» Даррена Аронофскі, а ще в ньому просто чудово зіграв нині покійний Гіт Леджер. Включати картину слід на свій страх і ризик, розраховуючи сили. Чутливим людям дивитися «Кенді» може бути важко – падіння героїв на дно викликає безліч суперечливих емоцій.
Спляча красуня / Sleeping Beauty
Небагата студентка Люсі, потребуючи грошей, знаходить підробіток у заміському клубі. Спочатку від неї потрібно просто обслуговувати гостей як офіціантка - дивина тільки в тому, що робити це потрібно в нижній білизні. Потім на дівчину покладають нові обов'язки. Її присипляють, щоб клієнти похилого віку могли робити з нею все, що захочеться.
Не всім припала до душі дебютна робота Джулії Лі. Про це свідчить невисокий глядацький рейтинг, але тут саме той рідкісний випадок, коли фільм все ж таки коштує уваги. Кожен побачить у ньому щось своє, і це чудово.
Мисливець / The Hunter
Мартін працює на таємничу біотехнологічну компанію. Він повинен розшукати і убити останнього сумчастого вовка, що залишився в живих. Прибувши на місце, герой селиться у матері, яка самотньо живе на відшибі з двома маленькими дітьми. Вона явно не в собі через зникнення чоловіка, який нещодавно зник у тих самих лісах, куди Мартін повинен вирушити.
Режисер Деніел Неттхейм поєднав драму про виживання з детективом і розбавив цей коктейль елементами бойовика, а бездоганна гра Віллема Дефо була дуже доречною. Кіно поставлене за романом Джулії Лі, автора «Сплячої красуні», але над сценарієм вона цього разу не працювала.
Ровер / The Rover
Недалеке майбутнє. Посушливі райони Австралії дуже збідніли, люди живуть за дуже суворими законами. Місцевий житель Ерік намагається повернути машину, викрадену в нього бандитами. У помічники він бере пораненого злочинця Рейнольдса, який виявляється братом одного з викрадачів.
Фільм Девіда Мішо не ідеальний, але все ж таки дуже хороший. Він влюбить у себе і шанувальників постапокаліптичного кіно, і любителів вестернів, і фанатів Роберта Паттінсона, який зіграв тут одну з найкращих своїх драматичних ролей.
Бабадук / The Babadook
Вдова Амелія та її маленький син знаходять у себе вдома дитячу книжку під назвою Бабадук. Дитина дуже рада, але маму книга лякає: надто вже моторошні там ілюстрації. Поступово чудовисько з картинок стає реальним.
Дженніфер Кент, надихаючись творчістю Ларса фон Трієра, створила дуже незвичайний фільм. Спочатку глядачеві здається, що на нього чекає класичний сюжет про примару в старому будинку. Але потім кіно розкривається в зовсім іншій якості: за образом містичної істоти ховається відбиток агресії матері на свого сина.
Берлінський синдром / Berlin Syndrome
Молода австралійка Клер подорожує Німеччиною і знайомиться з привабливим викладачем англійської Енді. На нещастя для дівчини, її новий друг виявляється маніяком, а сама Клер - полоненою в його квартирі.
"Берлінський синдром" названий так за аналогією з відомим психологічним терміном. Цей камерний, напружений трилер, напевно, сподобається тим, хто цікавиться даним явищем зокрема і людською поведінкою в цілому.
Крім того, режисер Кейт Шортланд дуже добре вміє вплітати у сюжет феміністську тему. Найімовірніше, саме тому їй і довірили знімати «Чорну вдову» для Marvel.
Лев / Lion
Через безглузду випадковість п'ятирічний хлопчик Сару з індійських нетрів виявляється за багато тисяч кілометрів від мами та брата. Його усиновлюють хороші люди та відвозять у далеку Австралію. Сару, що подорослішав, не втрачає надії знову побачити рідні краї і знайти свою справжню родину, тому вирушає на пошуки.
Неймовірно потужна мелодрама «Лев» зворушить навіть найчорніше серце. Тим більше, що фільм заснований на реальних подіях. Щоб достовірно зіграти свого персонажа, Сару Брайєрлі, актор Дев Патель навчився розмовляти з австралійським акцентом. Підготовка до ролі зайняла в нього понад півроку.
Джунглі / Jungle
Ізраїльтянин Йоссі Гінсберг вирушає до непрохідних джунглів Південної Америки, сподіваючись поживитися золотом. Але все йде не за планом: герой втрачає своїх попутників і з кожним днем його надія вибратися з лісу тане.
Австралійському режисеру Грегу Макліну завжди було цікаво знімати про зіткнення людини з природою. Так, його прославив фільм «Крокодил» (2007), у якому група туристів рятувалася від алігатора-людожера. У «Джунглях» постановник повертається до своєї улюбленої теми протистояння цивілізації та первісному хаосу.
Практично весь фільм витягує на собі дуже яскравий Денієл Редкліфф. У спробах дистанціюватися від образу Гаррі Поттера актор завжди вибирає нестандартні та досить складні ролі. Так сталося і цього разу.
Соловей / The Nightingale
Тасманія, 1825, часи Чорної війни. Британська армія масово винищує місцевих жителів. Засуджена каторжниця Клер, заслана до Австралії, служить англійському офіцеру Гокінсу. Термін покарання вже минув, але військовий відмовляється звільняти дівчину.
Одного разу відбувається трагедія: Гокінс із двома солдатами вбиває чоловіка та маленького сина Клер. Тоді вона бере рушницю, сідлає коня і вирушає мститися садистам.
Після «Бабадука» Дженніфер Кент звернулася до своєї країни, а героїнею знову зробила жінку, змушену боротися з внутрішніми демонами. Але цього разу їй протистоїть ще й жорстокий чоловічий світ.