Володимир Сосюра. Білі акації будуть цвісти
Білі акації будуть цвісти
в місячні ночі жагучі,
промінь морями заллє золотий
річку, і верби, і кручі...
Будем іти ми з тобою тоді
в ніжному вітрі до рання,
вип'ю я очі твої молоді,
повні туману кохання...
Солодко плачуть в садах солов'ї,
так, як і завжди, незмінно...
В тебе і губи, і брови твої,
як у моєї Вкраїни...
Ось вона йде у вінку, як весна...
Стиснулось серце до крику...
В ньому злилися і ти, і вона
в образ єдиний навіки.
1927
Твори
- Білі акації будуть цвісти
- Васильки
- Вже осені кругом передчуття
- Гей, рум'яні мої небокраї
- Зима
- Коли потяг у даль загуркоче
- Ластівки на сонці
- Любіть Україну
- Люблю весну, та хто її не любить
- Марії
- Осінь
- Рвав восени я шипшину
- Солов'їні далі, далі солов'їні
- Такий я ніжний, такий тривожний
- Так ніхто не кохав
- Україна
- Айстри задумані, квіти останнії…
- Дівчина
- Люблю я море в шумний час прибою…
- Я Вас любив, а Ви ніколи…
- Я люблю, коли в листя зелене…
Критика
- Творчість Володимира Сосюри: любов до України в кожному рядку
- Бінарна опозиція Каїн – Авель як невротичний пошук гармонійного світу у Володимира Сосюри
- В. Сосюра в просторі необхідності і свободи (поетична збірка «Біля шахти старої», 1958)
- Історичне минуле у візії Володимира Сосюри
- Лексичні опозиції в поетичних творах Володимира Сосюри
- «Мої дні — мов хрести...» (Символіка образу Марії у творчості Володимира Сосюри 30-40-х років)
- Народнопісенні традиції у В. Сосюри
- Ранній період творчості Володимира Сосюри (1917–1918 рр.)
- Серце, повне гніву і любові (Стилістичний етюд про мову поезій Володимира Сосюри)
- «Такий я ніжний, такий тривожний…» (висвітлення життя і творчості Володимира Сосюри в аудіовізуальних документах)
- Наш Володимир Сосюра: «Віра в світле майбутнє» (асоціативні нотатки на берегах прочитаного)
- Володимир Сосюра як баладист: до проблеми традиції і новаторства
- Єсенінська тема у Володимира Сосюри
- Реміфологізація «вічних образів»: шляхи та методи (за творами В. Сосюри)
- Ідіостильові риси творчості Володимира Сосюри в сучасному історико-культурному контексті