Григорій Квітка-Основ'яненко. Воззвание к женщинам
Волосы седеют,
Зубы уж падут –
Душеньки! прощайте:
Не могу любить!
Сорок лет с десятком
Я страдал от вас;
За любовь в награду
Презираем был.
Вряд ли вы найдете
Чудака, как я?
Душенька! судите –
Что я потерпел?
Обижали много,
Я же все любил.
Всем я без различья
Угождать желал;
Всех я без разбору
Женщин лишь любил.
Обожал и Машу,
Кате строил куры;
Чуть не застрелился,
Надю как узнал.
По свету скитался
За Павлиной вслед.
Верочкин увидев
Милый башмачок,
Вовсе я рехнулся,
Сашу позабыл.
Лишь страдал, томился,
А не был любим!
Ждал в вас утешенья,
Толку не нашел.
В глазки вам смотревши,
Юность прозевал;
Вкруг вас все бродивши,
К старости прибрел!
Спохватился поздно,
Проку нет во мне.
Стар и лыс, седею –
Мне ли уж любить!!
_________________
Милые! утешьтесь!
Не совсем беда.
Сжальтесь над несчастным,
Улыбнитесь мне.
Наградите службу,
Полюбив меня.
Я жесток не буду;
Я не так, как вы –
Презирать не стану,
Отвечать готов.
Вы пожмете ручку –
Улыбнусь тотчас,
Молвите словечко –
Поцелуй готов!
Я хотя старенек,
Сердце есть во мне.
Зябну хоть в Петровку,
Кровь еще кипит.
Коль очки надену,
С нежностью смотрю.
Не мешал бы кашель,
Прокричу: увы!
Брошусь на колени –
Трость бы лишь была.
Волосы седеют,
Зубы хоть падут,
Душеньки! не плачьте –
Я могу любить
Твори
- Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе (Оригинальная комедия в 5 действиях)
- Дворянские выборы в двух частях, часть первая (Комедия в 3 действиях)
- Турецкая шаль, или Так водится (Комедия в 3 действиях)
- Дворянские выборы, часть вторая, или Выбор исправника (Комедия в 4 действиях, в прозе)
- Шельменко - волостной писарь (Комедия в 3 действиях)
- Ясновидящая (Комедия в 4 действиях)
- Сватання на Гончарівці (Малороссийская опера в 3 действиях)
- Шельменко-денщик (Комедия в 5 действиях)
- Вояжеры
- Щира любов, або Милий дорогше щастя
- Мертвец-шалун (Шутка в 2 действиях)
- Бой-жінка (Водевиль-шутка в 1-м действии)
- Салдацький патрет
- Маруся
- Мертвецький великдень
- Добре роби — добре й буде
- Конотопська відьма
- От тобі й скарб
- Козир-дівка
- Сердешна Оксана
- Щира любов
- Божі діти
- Перекотиполе
- Пархімове снідання
- На пущання — як зав'язано
- Малоросійська биль
- Підбрехач
- Ганнуся
- Знахарь
- Званый вечер
- Очки
- Пан Халявский
- Головатий
- О слободских полках
- История театра в Харькове
- Григорій Квітка-Основ’яненко. Дворянские выборы, часть первая, или Выбор предводителя
- Григорій Квітка-Основ’яненко. Воззвание к женщинам
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Песенка, или полубыль
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Каламбур
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Эпитафии. Мне
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Двойные акростихи
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Приключение на именинах
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Мысли в день моего рождения
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Ответ на ответ
- Григорій Квітка-Основ'яненко. О новом сочинении Любови Кричевской
- Григорій Квітка-Основ'яненко. От так ти москаля одури!
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Письма к издателям
- Григорій Квітка-Основ'яненко. Письма к лужницкому старцу
Критика
- Філософська повість в Україні
- Про деякі особливості реалізму Квітки-Основ'яненка
- Словник мови творів Г. Квітки-Основ'яненка та його текстологічні засади
- Волосний писар ХІХ ст. у рецепції сучасників
- Жанр фейлетону у творчості Г. Квітки: проблематика і поетика
- Квітка-Основ’яненко: Як Фалалєй Повінухін на спір заснував українську прозу
- Сергій Єфремов. Історія українського письменства. Квітка
- Екранізація літературних творів Григорія Квітки-Основ'яненка у контексті радянського фольклорного кінематографу
- Семіотизація минулого в романі Г. Квітки-Основ'яненка «Пан Халявский»
- Фольклоризм як засіб індивідуалізації образів у повісті Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»
- Українська народна кулінарія XVIII – початку XIX ст. (за матеріалами художніх творів Г.Ф. Квітки-Основ'яненка)
- «Олітературення» фольклорних жанрів в оповіданнях Г. Квітки-Основ’яненка
- Г. Квітка-Основ’яненко писав повість «Ганнуся» «...для слави слобожан»
Відео